RIEGL VMR
RIEGL VMR jest niezwykle kompaktowym i solidnym rozwiązaniem robotycznym do zastosowań w pomiarach kolejowych.
VMR jest wyposażony w skaner laserowy RIEGL VZ-400i, który dostarcza dane skanowania o wysokiej rozdzielczości. W trybie Stop & Go wykonuje on do 50 skanów na godzinę. Pojedyncze stanowiska są rejestrowane w pełni automatycznie w czasie rzeczywistym. Opcjonalnie, równolegle wykonywane są kalibrowane zdjęcia o wysokiej rozdzielczości.
Georeferencyjne chmury punktów są następnie przygotowywane do eksportu do dedykowanych pakietów oprogramowania do przetwarzania danych kolejowych innych firm.
Zalety systemu RIEGL VMR
Główne zastosowania
Budowa systemu RIEGL VMR
RIEGL VMR Robotic Rail Sanning System został zaprojektowany tak, aby pasował do wszystkich powszechnie stosowanych na świecie torów pomiarowych, zapewniając regulowaną szerokość toru od 1.000 mm do 1.435 mm.
W trybie Stop & Go, system VMR zatrzymuje się co 7 metrów, aby wykonać ponad 20 milionów pomiarów z milimetrową dokładnością w ciągu jednej minuty. System może pracować z maksymalną prędkością 1,5 m/s. Dzięki stabilnej integracji skanera z platformą zrobotyzowaną, stałej pozycji centralnej na torze oraz regularnej odległości pozycji skanowania, wynikowa chmura punktów zapewnia doskonały jednorodny rozkład gęstości punktów.